« الفبای مدیریت مدرسه »

باسمه تعالی

« الفبای مدیریت مدرسه »

آ : آمادگی برای اداره مدرسه.

ا : ایجاد ارتباط مناسب با دانش آموزان ، معلمان و کادرمدرسه.

ب : بودجه بندی زمان و کارها.

پ : پویایی و تحرک فکری و عملی –  پاداش دادن بموقع.

ت : تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری مدرسه.

ث : ثبات روحی  روانی و پرهیز از دوگانگی  شخصیت.

ج : جهت دادن به آموزش معلمان و فرآیند یادگیری دانش آموزان.

چ : چالش پذیر نمودن برنامه ها و عوامل مدرسه .

ح : حمایت از طرح های آموزشی و تربیتی مدرسه.

خ : خوش خلق بودن همیشگی در برخورد با مجموعه عوامل انسانی.

د : درایت و دقت نظر در کارها.

ذ : ذهنیت مثبت نسبت به برنامه ها و عوامل انسانی مدرسه.

ر : رهبری و هدایت برنامه ها و جریان فکری و عملی عوامل مدرسه .

ز : زمینه سازی رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان.

ژ : ژرف اندیشی در امور و در اختیار داشتن استراتژی راهبردی.

س : سازماندهی افراد و برنامه ها و تقسیم کارآمد مسئولیت ها.

ش : شناسایی نقاط قوت و ضعف مدرسه و مدیریت فرصت ها و تهدیدات .

ص : صبور بودن در برابر رفتار دانش آموزان و مشکلات مجموعه عوامل.

ض : ضابطه مداری درحین رابطه مداری.

ط : طراحی الگوهای مناسب مدیریتی در امور آموزشی ،تربیتی و اداری .

ظ : ظریف بینی درحین وسعت دید.

ع : عشق ورزیدن به کار خود و مجموعه عوامل انسانی مدرسه.

غ : غنیمت شمردن لحظه ها و از دست ندادن آنها.

ف : فرآیند محوری در کارها و فکرکردن قبل از عمل.

ق : قدرت نفوذ در دیگران و قبول اشتباهات.

ک : کاهش استرس دانش آموزان وکنترل کیفی برنامه ها.

گ : گزینش بهترین طرح های مدیریتی و آموزشی و اجرای آن.

ل : لبخند به لب داشتن در هنگام برخورد با دیگران و مشکلات.

م : مهندسی دوباره خود و برنامه های مدرسه.

ن : نظارت و کنترل برنامه های آموزشی معلمان و دانش آموزان.

و : وارستگی و وقت شناسی در امور.

ه : هوشیاری در کارها و هماهنگ سازی منابع .

ی : یاری رساندن به مجموعه عوامل انسانی مدرسه در هر شرایط.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *